NEWS
SPRING SEMESTER 2016  UNDERGRADUATE COURSE EVALUATION

NEWS + NOTICES

Title
SPRING SEMESTER 2016 UNDERGRADUATE COURSE EVALUATION
Date
May 27 , 2016
Description

SPRING SEMESTER 2016

UNDERGRADUATE COURSE EVALUATION

Course evaluation for the spring semester of 2016 will be conducted as follows. Undergraduate students are kindly requested to answer the questionnaire with sincerity.

 

1. Period: 10:00 June 1, 2016 (Wed) – 17:00 July 7, 2016 (Fri)

Course evaluation will notbe available from 10:00 to 17:00 July 1, 2016 (Fri) for the enhancement of course evaluation credibility.

 

2. Method:

Log in KUPID (http://portal.korea.ac.kr) > [Registration/Graduation] -> [Grade Inquiries] -> [Course Evaluation]

 

3. The questionnaire consists of multiple-choice questions and open-ended questions. Answers and responses from students are dealt with in strict confidentiality and anonymity. Responses are shown to professors at random, in other words, not in the order of the names or student numbers as they appear on the roll sheet.

 

4. Professors will be allowed to review the evaluation results and answers as early as from July 15, 2016. Students participated in the evaluation are assured that students’ sincere answers and responses will be restrictedly used as raw data for academic improvements to the courses offered.

 

5. Students can review their preliminary grades during the grade revision period 12 hours after finishing the course evaluation. However, if the course evaluation has been conducted before the grade revision period, students can review their preliminary grades without repeating it.

 

6. Domestic exchange students are kindly requested to a Single ID at http://portal. korea.ac.krto access course evaluation and/or grade review menu.

 

7. Students are required to read a notice in prior to conduct course evaluation.

 

*Notice: Course evaluations are used to improve the quality of teaching and learning at Korea University. We strongly encourage you to actively participate and to provide constructive feedback in a respectful way. Your opinion matters!

 

 

 

(학부) 수강소감설문 실시 안내

 

2016학년도 1학기 수강소감설문을 다음과 같이 실시하오니 학부생 여러분의 많은 협조를 부탁드립니다.

 

– 다 음 –

 

1. 기간 : 2016. 6. 1(수) 10:00 ~ 2016. 7. 7(목) 17:00 (성적공시기간까지)

성적공시 시작일인 2016. 7. 1() 10:00 ~ 17:00 동안 수강소감결과의 신뢰도

제고를 위해 수강소감실시를 일시중지하고 2016. 7. 1() 17:00 이후 다시 실시

합니다.

2. 방법 :

KUPID(http://portal.korea.ac.kr)>학적/졸업>성적사항>수강소감평가를 클릭, 수강과목별로 수강소감설문에 응답한 후 금학기 성적조회를 하시기 바랍니다.

– 수강소감설문실시 완료 후 12시간 이후부터 금학기 성적조회가 가능합니다.

– 국내교환학생의 경우(http://portal.korea.ac.kr)에서 Single ID를 신청한 후 수강 소감설문에 응답하시면 됩니다. 단, 미리 수강소감평가를 한 경우에는 금학 기 성적조회시 별도의 수강소감평가를 하지 않아도 됩니다.

 

3. 전체 문항 구성은 객관식과 주관식으로 되어 있으며, 수강소감설문 결과처리는 모두 익명(출석부순서가 아님)으로 처리 됩니다. 교원/강사는 수강소감결과를 완료한 후 2016년 7월 15일(금) 10:00시부터 열람할 수 있습니다.수강소감결과는 수업개선을 위한 소중한 자료로 활용되고 있으니 진지하고 성의있게 작성하여 주시기 바랍니다.

 

4. 수강소감 실시 전 팝업창의 당부사항을 숙지 후 수강소감을 작성하여 주시기 바랍니다.

 

*당부사항 내용: 학생 여러분, 수강소감설문은 여러분의 선생님께 드리는 글과 같은 것입니다. 고대생의 품위에 걸맞게 예의를 지키면서 작성해 주세요. 여러분의 성실한 답변이 우리 고대 발전에 귀중한 밑거름이 됩니다. 여러분이 우리 고대의 희망이라는 사실 잘 아시죠?^^

Attached File