NEWS
[NOTICE] Internship Regulation(Edited)

NEWS + NOTICES

Title
[NOTICE] Internship Regulation
Date
December 06 , 2016
Description

Internship classes (DISS300, DISS301) aim to encourage DIS students to have first-hand work experiences in public, private or academic institutions. Students can attain two credits for internship as long as they submit ‘Internship Application form for DIS’ during the course application period. However, students who are enrolling in the 8th or above semester can NOT apply, and multiple applications are NOT allowed.

Those on their leave of absence can get no credits.

No internship credits are valid in terms of prospective graduates. Students who get credits for internship may have to wait another semester to graduate(Graduation will be delayed).
There are 3 assignments in order to complete the course:

*Prior to the Internship
1) To submit an application form to the convener prior to the beginning of the internship (attached)

Please consult with the convener about an internship and acquire approval from him/her prior to the start of the work.

Policy has been changed. All students applying for internship must pay tuition fee. Those who has not payed for the internship course may do so on 16th of December(8:30~17:00) through virtual account.

*After the Internship
2) To submit a certificate of completion, issued by the institution in which the students have conducted an internship
3) To submit a five-page report(english) that includes job description, lessons learned from the internship, and implications for their future career

***Please note that the working hours of the internship must be at least 120 hours. Students who would like to take two internship courses should complete minimum 240 hours of internship and submit two five-page reports respectively.

***The term registering for the internship course should be the same period as doing the internship.

ex) Internship during July to August: You should register for ‘internship course’ at summer session course registration.

ex) Internship during September to November: You should register for ‘internship course’ at fall semester course registration.

국제학부-인턴쉽-신청서-양식

현장실습-운영-시행세칙2

현장실습-관련-시행안1

 

————————————————————————————-

 

 

  1.      선 실습 후 학점 인정 불가

–       2016년도 1학기부터 인턴십 과목의 학점인정은 실습기간과 수강기간이 일치해야만 인정 받을 수 있습니다.

(ex. 현장실습 기간 2016년 1월-2월 /수강신청 겨울계절학기(1월-2월) – 학점 인정

(ex. 현장실습 기간 2016년 1월-2월 / 수강신청 봄학기(3월-6월) – 학점 인정 불가

 

l  이 세칙은 교육부 지침사항으로 실습기간과 수강기간이 같은 경우만 학점으로 인정된다는 점 유의하시기 바랍니다.

 

 

  1.      계절학기 수업료 면제제도 폐지 -> 수업료 납부(필수) <수정사항>

–       여름/겨울 계절학기로  DISS300, 301 수강신청하는 경우 수업료가 면제되었는데, 올해 시행세칙 변경으로 2016학년 겨울계절학기부터 수업료를 반드시 납부하셔야 합니다..

–       2016학년도 2학기겨울계절학기수강신청한학생중수강료를납부하지못한경우 12 16일(8시 30분 ~ 17:00)까지하나은행가상계좌에납부하셔야합니다.

 

 

  1.      정규학기를 휴학한 상태에서는 학점인정 불가

–       현장실습 운영 시행세칙 제4조에 의거하여 현장실습을 정규학기의 학점으로 인정받기 위해서는 반드시 재학상태여야 합니다.

 

 

  1.      졸업예정자 계절수업으로 학점인정 불가

–       시행세칙 4조 신청자격을 참조하시기 바랍니다.

 

 

  1.      인턴십 학점인정 절차

1)     ‘국제학부 인턴십 신청서’‘학점인정사전승인서’를 현장실습 전에 반드시 제출해야 합니다.

2)     현장실습을 하는 기간에 맞게 그 학기 국제학부 인턴십(DISS300, 301)을 반드시 수강신청 해야 합니다.

3)     학기 말 결과보고서를 제출해야 합니다.

4)     그 밖에 요구하는 현장실습 관련 서류(재직증명서, 사업자등록번호)를 제출해야 합니다.

 

 

l  2016년 1학기부터 절차 부분이 강화 되었습니다. 학점인정을 희망하는 학생은 반드시 절차와 시행세칙을 숙지하기 바랍니다.

l  인턴십(현장실습) 교과목은 교육부의 지침을 따르고 있기 때문에, 절차에 벗어난 인정은 어떠한 경우도 인정하고 있지 않음 다시 한번 알려드립니다.

Attached File